Heaven VI

final audio design

Cechy charakterystyczne

Mechanizm BAM wydobywa

niskie tony i głębię

trójwymiarowej przestrzeni

muzycznej

 

Oryginalny przetwornik z

kotwicą zrównoważoną

ma otwór dostosowany do 

mechanizmu BAM

Twarda i wytrzymała obudowa wycięta z miedzi chromowej jest odpowiednio dostosowana do  ulepszonego mechanizmu  BAM

Dwa rodzaje oryginalnych wkładek o innych 

właściwościach

Charakterystyczny płaski

i giętki przewód niwelujący efekt mikrofonowy

Nie ma otworów mechanizmu

BAM co zmniejsza wydostawanie się dźwięków na zewnątrz

Mechanizm BAM - umożliwia odtworzenie głębokiego basu i trójwymiarowej przestrzeni muzycznej

 

Przetworniki z kotwicą zrównoważoną mają kilka wad wynikających z ich budowy.

Oryginalny przetwornik z kotwicą zrównoważoną

Na potrzeby mechanizmu BAM, optymalizującego przepływ powietrza wewnątrz obudowy, w zazwyczaj szczelnym przetworniku umieszczono specjalny otwór.

Wyjątkowo wytrzymała obudowa z miedzi chromowej poddana precyzyjnej obróbce na potrzeby udoskonalonego mechanizmu BAM

Obudowa została przemyślana i skonstruowana na nowo. W szczególności przemyślano sposób zainstalowania przetwornika, tak aby pasował do udoskonalonego mechanizmu BAM (w porównaniu do Heaven IV).

Obudowa wycięta jest z jednego kawałka z bardzo trudnej w obróbce miedzi chromowej.  Z zewnątrz zaskakuje swą prostotą, jednak w środku wykonana jest  wyjątkowo precyzyjnie . Aby zachować rozsądną cenę, wynaleziono i zastosowano zupełnie inną technologię obróbki tego twardego i lepkiego materiału jakim jest miedź chromowa. W połączeniu z udoskonalonym mechanizmem obiegu powietrza BAM, materiał ten odtwarza wyjątkowo naturalną jakość dźwiękową, w porównaniu do innych modeli z tej serii.

W słuchawkach tych usłyszymy ludzki głos wyjątkowo naturalnie. Natomiast miedź chromowa pozwala uchwycić moment, kiedy dźwięk głosu  gaśnie i zanika na szerokiej scenie muzycznej. W ten sposób słuchawki te rozpościerają przed nami  wyjątkową i szeroką przestrzeń muzyczną jakiej nie doświadczyliśmy nigdy przedtem.

Dwa rodzaje oryginalnych wkładek dousznych do wyboru

Cienka część wkładki przylega do kanału usznego i jest bardzo podatna na rezonanse. Jeżeli zwiększymy przyleganie wkładek do uszu, uzyskamy lepszą izolację dźwiękową, ale jeszcze bardziej odczujemy drgania rezonansu wkładek. Rezonans powoduje, że niskie tony są mdłe i odbijają się matowym echem, odbierając przekazowi muzycznemu jego żywiołowość.  

W przypadku Final Audio Design skonstuowano ponad 100 próbnych wkładek, tak aby wybrać spośród nich te, które odtworzą tony niskie w sposób najbardziej naturalny.

Wkładki typu A zapewniają dużą izolację dźwiękową, notomiast wkałdki typu B łagodzą rezonanse.

Płaski i giętki przewód niwelujący efekt mikrofonowy

Poprawiono budowę tego płaskiego i giętkiego przewodu. Charakteryzuje się tym, że prawie nie odczuwamy  efektu mikrofonowego.

Wykończenie zapewniające większą izolację dźwiękową

Nie ma tu otworów mechanizmu BAM, dzięki czemu mamy większą izolację dźwiękową.

final ink   since 1974