top of page
VR3000 with Oculus - 2.jpg

VR3000
słuchawki gamingowe

Słuchawki gamingowe VR 3000O wyjątkowo prawdziwie odtwarzają przestrzenne wrażenia dźwiękowe gier

oraz VR.

Wiele słuchawek przeznaczonych do użytku z grami lub treściami dźwiękowymi 3D przesadnie podkreśla bas

i wysokie tony tak aby dźwięk robił wrażenie przy pierwszym odsłuchu. Jednakże celem dźwięku, który towarzyszy grom jest zanurzenie gracza w świat gry, pobudzenie zmysłu słuchu tak aby mógł odnieść sukces w grze

a nie poczuć się zaskoczonym.  

Słuchawki VR3000 opierają się na założeniu, że dokładne odwzorowanie dźwiękowe intencji i założeń twórców gry jest bardzo istotnym elementem, który angażuje gracza i daje mu większe możliwości w rozgrywce.

 

 

 

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Projekt dźwiękowy słuchawek powstał w oparciu o inżynierię przestrzenną i psychoakustykę 

VR3000 to nowe podstawowe słuchawki douszne, które powstały w oparciu o nasze autorskie badania

nad różnicami między 2-kanałową reprodukcją dźwięku a reprodukcją *binauralną.

Wiemy, że podczas słuchania dźwięku binauralnego w grach i treściach VR na zwykłych słuchawkach dousznych i nausznych pojawia się odczucie dyskomfortu w zakresie wysokich częstotliwości. Naukowcy zajmujący się akustyką zrozumieli przyczynę, ale nikt dotychczas nie rozwiązał tego problemu. Tym razem, dzięki zupełnie nowatorskiemu podejściu do tego tematu, udało nam się stworzyć słuchawki, które pozwalają odczuć barwę, wrażenie przestrzenne i kierunek obrazowania dźwięku w grach i treściach rzeczywistości wirtualnej

w sposób zgodny z intencją twórcy. 

*Nagrywanie binauralne – technika nagrywania dźwięku za pomocą dwóch mikrofonów, umożliwiająca słuchaczowi precyzyjną lokalizację w przestrzeni zarejestrowanych sygnałów akustycznych i tym samym stwarzająca dźwiękową iluzję przebywania w miejscu, w którym dokonywano nagrania. Bywa mylona ze stereofonią.

 

VR3000 with Oculus - 1.jpg
VR3000 with Oculus - 3.jpg

  Oparty na nowym projekcie, nowych częściach oraz  nowej technologii produkcji przetwornik f-Core DU

 

Aby osiągnąć jakość dźwięku niemożliwą do osiągnięcia w tym przedziale cenowym, opracowaliśmy

od podstaw nowy dynamiczny przetwornik 6mmφ [f-Core DU]. Aby wykonać zupełnie nowy przetwornik, otworzyliśmy nowy zakład produkcyjny za granicą gdzie powstały nowe maszyny produkcyjne mogące wyprodukować wszystkie potrzebne części takie jak membrana, cewka drgająca, magnes, obwody magnetyczne  a nawet kleje. Zamiast aluminum do budowy przedniej części przetwornika posłużył mosiądz, który jest zarówno bardzo odporny na działanie magnetyzmu, jak i ma wysoki ciężar właściwy. Aby zwiększyć charakterystykę czasową membrany, cewka drgająca zbudowana jest z ultracienkiego CCAW o grubości 30 μ,

a do montażu używa się minimalnej ilości kleju aby zmniejszyć wagę ruchomych części. Co więcej, membrany są starannie dociskane małymi partiami (około 1/3 przeciętnej) aby ograniczyć odchylenie ciśnienia

do minimum i uzyskać jednolity kształt membrany bez deformacji.

f-core.jpg

Projekt obudowy opiera się na idei "minimalnego ucisku na ucho" 

Słuchawki VR3000 są doskonale dopasowane dzięki konstrukcji obudowy, która została opracowana podczas rozwoju serii B i prezentuje nasze rozwiązanie dla słuchawek dousznych. To czy słuchawki są wygodne w noszeniu czy nie, zależy od tego, jaki generują nacisk na ucho. Na pierwszy rzut oka wybór ergonomicznego kształtu wydaje się słuszny lecz zawsze powoduje on nacisk na ucho, co je w efekcie obciąża a wówczas zmęczenie się kumuluje.

W porównaniu z kształtem organicznym, który styka się bezpośrednio z uchem na dużej powierzchni, kształt ograniczający obszar kontaktu ma na celu zapewnienie wygodnego dopasowania bez poczucia ucisku. Obudowa VR3000 styka się z uchem w 3 punktach co zapewnia stabilne dopasowanie bez poczucia nacisku. Pierwszy

to punkt wewnątrz muszli małżowiny (różowy), drugi na końcówce ucha (zielony) i trzeci na skrawku (niebieski),

jak pokazano na poniższym rysunku. W ten sposób opracowany design pasuje do każdego ucha. Nie czujemy ucisku w żadnym punkcie a noszenie słuchawek jest bardzo wygodne, tak jakby były specjalnie dopasowane.

1013_ext_08_en_2.jpg

Prowadnice łagodzące dźwięk mikrofonowy (z mechanizmem blokady)

Prowadnice skutecznie redukują efekt mikrofonowy, który powstaje poprzez pocieranie kabla o ubranie.

Nasze prowadnice są bardzo cienkie, tak że praktycznie zapominamy, że je nosimy. Przymocowane są zamkiem typu B, który utrzymuje je w jednym miejscu. 

1013_ext_08_en_3.jpg

Oryginalne wkładki z różnicą kolorystyczną pomiędzy lewą i prawą

 Do produkcji wkładek zastosowano dwa rodzaje silikonu, różniące się twardością. Silikon użyty do produkcji części, która dotyka wejścia do kanału słuchowego jest sztywniejszy a wykonany techniką żłobkowania powoduje fantastyczną wytrzymałość i elastyczność. Natomiast część wkładki, która wchodzi głęboko do kanału usznego wykonana jest z miękkiego silikonu, co zapewnia wygodne dopasowanie i wysoki poziom izolacji akustycznej. 

Wewnątrz wkładki różnią się kolorami, wystarczy lekko odciągnąć gumkę do tyłu, a tym samym sprawdzić kolor nasadki. Dzięki temu łatwo odróżnić lewą i prawą słuchawkę nawet w miejscach mało oświetlonych.

Nasadki sąsiednich rozmiarów także różnią się dzięki czemu łatwo je rozróżnić.

  Występują w 5 rozmiarach – SS/S/M/L/LL

1013_ext_08_en_4.jpg

Wygrzewanie słuchawek

Wygrzewanie słuchawek to zmiany zauważalne w brzmieniu słuchawek po pewnym czasie od rozpoczęcia użytkowania. Wewnątrz obudowy znajduje się przetwornik, który możemy określić mianem małego głośniczka.

Jest wykonany z bardzo cienkiej membrany przyklejonej do cewki klejem. Gdy sygnał dźwiękowy przepływa

przez membranę i cewka poruszą się w mikroprzestrzeni, wówczas następuje generowanie dźwięku.

Wtedy najprawdopodobniej miejsce gdzie użyto kleju zmienia się pod wpływem ruchu i ma wpływ na jakość brzmienia. Po jakimś czasie membrana zaczyna lepiej pracować, osiąga brzmienie zaplanowane

podczas projektu tworzenia.

Aby dostrzec różnice dźwiękowe potrzeba dość dużo czasu. Po około 150-200 godz zwykłego użytkowania brzmienie stanie się bardziej klarowne. Sugerowane jest wygrzewanie spokojne podczas normalnego słuchania

niż głośne lub zbyt głośne.

1013_ext_34_en_0.jpg

OPIS

Kod produktu                    FI-VR3DPLMB

Obudowa                           tworzywo ABS  

Przetwornik                      dynamiczny

Przewód                            czarny OFC                                    Czułość                               101dB/mw

Impedancja                      18 Ω

Waga                                 20g

Dł przewodu                     1,2m 

Akcesoria

Wkładki douszne w 5 rozmiarach

Prowadnica typu B

Woreczek

1013_ext_25_en_0.jpg
1013_ext_08_en_3.jpg
7J1A6827.jpg

Jak nosić słuchawki?

Ten produkt to słuchawka zawieszana na uchu.

Umieszczając kabel na uchu zapobiegamy tworzeniu się efektu mikrofonowego.  

KROK 1 Sprawdź oznaczenia R i L na wewnętrznej stronie obudowy.

 KROK 2 Poprowadź kabel do przodu zza ucha i włóż słuchawkę do ucha.

KROK 3 Jeśli trudno jest włożyć słuchawkę do wnęki małżowiny usznej, spróbuj włożyć słuchawkę, pociągając płatek ucha do tyłu i nieco w górę.

* Jeśli kabel nie pasuje do tylnej części ucha, użyj prowadnicy

* Jeśli krój jest zbyt luźny, spróbuj zmienić rozmiar wkładki. W niektórych przypadkach rozmiar lewej i prawej wkładki może być inny.

1013_ext_27_en_0.jpg
7J1A6950.jpg

Filmy demonstracyjne do binarnego słuchania dźwięku

Jedną z cech charakterystycznych słuchawek gamingowych VR3000  jest ich przydatność do słuchania dźwięku binauralnego. Poniżej przedstawimy filmy demonstracyjne YouTube odpowiednie do słuchania za pomocą VR3000. Istnieją dwa rodzaje dźwięku binauralnego. Jednym z nich jest dźwięk binauralny rejestrowany bezpośrednio

za pomocą atrapy mikrofonu. Drugi to dźwięk binauralny utworzony z wielokanałowego dźwięku 3D

poprzez przetwarzanie sygnału znane jako renderowanie binauralne. W przypadku produkcji dźwięku 3D istnieje metoda produkcji oparta na kanałach stosowana głównie w przypadku muzyki i metoda produkcji oparta na obiektach stosowana głównie w przypadku gier i filmów. Należy pamiętać, że wyłączenie wszystkich efektów dźwiękowych (EQ, wzmacniacz przestrzenny, kompresor itp.) wbudowanych w odtwarzacz multimedialny smartfona, tabletu ręcznego, komputera itp. podczas odtwarzania tych filmów demonstracyjnych jest niezbędne, aby w pełni doświadczyć prezentacji dźwiękowej słuchawek.

Dźwięk binauralny rejestrowany bezpośrednio jako sygnał 2-kanałowy za pomocą mikrofonu atrapy głowy BBC.

  Wszystko jest interesujące, ale szczególnie polecamy część od 4:47.

3Dio: Na scenie z piłką golfową od 0:25 i dalej, percepcja głębi dźwięku jest wzmocniona przez wideo.

Podróżnik dźwięku: poznaj wnętrze egipskiej piramidy. Zwróć uwagę na różnice w pogłosie ze względu na różnice

w wielkości i kształcie przestrzeni.

Telewizja francuska: Zwróć uwagę na postrzeganie dźwięku na odległość i orientację.

Usłysz świat w dźwięku 3D! // Film krótkometrażowy: To typowy dźwięk, który zwykle słyszysz w swoim życiu.

Część 2

Dźwięk binauralny stworzony przez obuuszne renderowanie wielokanałowego dźwięku 3D.

Radio France: nagranie 3D na żywo dużej orkiestry i chóru w sali koncertowej

LST: Zwróć uwagę na percepcję pionowego ruchu dźwięku od około 1m00s

Battlefield 4: To typowy dźwięk w strzelance.

* Zachowaj ostrożność podczas oglądania tego filmu, ponieważ ten film zawiera wyrażenia i treści odpowiednie tylko dla osób, które ukończyły 17 lat.

Drogi Reality GmbH: Zwróć uwagę na dźwięk lecącego obiektu przelatującego nad głową około godziny 0:15.

I drink lawa – dźwięk z gry 3D: Zwróć uwagę na postrzeganie odległości zarówno obiektu wideo, jak i dźwiękowego

7J1A6810.jpg
bottom of page